Het doel van het spel is om alle kaarten kwijt te raken door melds te bouwen, dit zijn groepen kaarten met drie of meer van een reeks (dezelfde reeks stijgende of dalende volgorde) of drie of meer van een soort. Een voorbeeld van een run is klaveren aas, klaveren twee en klaveren drie. Een set kan harten zeven, klaveren zeven en ruiten zeven zijn.
Er worden meestal tien kaarten aan spelers gegeven. Overgebleven kaarten worden met de afbeelding naar beneden op een stapel gelegd die bekend staat als de voorraad. Spelers proberen runs te maken, sets te maken of kaarten af te leggen. Kaarten afleggen betekent ze op andere melds op tafel leggen. Als dit niet mogelijk is, dan is het ook mogelijk om kaarten op de stapel in het midden van de tafel te gooien.
Spelers moeten als eerste alle kaarten neerleggen om de winnaar te worden. De andere spelers scoren een straf voor het vasthouden van kaarten wanneer de winnaar is uitgeroepen. Gezichtskaarten krijgen 10 punten, azen één punt en de rest levert acht punten op. De speler met de laagste score wint.
Basisregels & strategie
Een zuivere reeks is de beste combinatie. Het bevat drie kaarten van dezelfde reeks en in volgorde. Het is ook het beste voor spelers om runs te maken met kaarten in het midden van een reeks. Het is veel eenvoudiger om reeksen te maken met deze kaarten dan met hoge of lage kaarten.
Kaarten weggooien die het meeste waard zijn, is het beste idee. Als je dit op een snelle manier doet, krijg je een hand vol laag scorende kaarten.
De rummy-regels zijn vaak afhankelijk van de keuze van de speler. Ze kunnen beslissen hoeveel ronden en wanneer het spel moet eindigen op basis van een score. Rummy is leuk en eenvoudig mobiel casinospel.