Nieuws

September 10, 2019

Wat 2020 in petto heeft voor de mobiele gaming-sfeer

Jasper de Vries
WriterJasper de VriesWriter
ResearcherAmara NwosuResearcher

De wereld heeft geaccepteerd dat de mobiel de toekomst van internetgebruik heeft, en de game-industrie evolueert in natura. Game-ontwikkelaars zijn altijd op zoek om hun titels af te stemmen op opkomende trends in mobiele gadgets. 2020 ziet er nadrukkelijk uit als een spannend jaar met meerdere richtingen om in te slaan.

Wat 2020 in petto heeft voor de mobiele gaming-sfeer

5G is nu een realiteit en bedrijven maken games die de mogelijkheden ervan zullen benutten. In 2020 zal het fenomeen niet wijdverbreid zijn, aangezien 5G-apparaten nog steeds behoorlijk duur zullen zijn. Bovendien zal het concept niettemin in veel opzichten theoretisch zijn, gezien het enorme gat in de infrastructuur dat moet worden gedicht.

Grote titels op kleine schermen

De intrede van grote games op de mobiele markt is vrij beperkt geweest. Ontwikkelaars zeggen dat het een uitdaging is om games zoals Call of Duty aan te passen aan mobiele schermen zonder een absurde interface te creëren. Dit komt omdat dergelijke games meestal met externe besturing worden gespeeld, terwijl mobiele games besturing op het scherm gebruiken.

Dat wil echter niet zeggen dat de inspanningen er niet zijn. Call of Duty: Mobile en Elder Scrolls: Blades zijn al beschikbaar voor mobiel spelen. In 2020 zal het aantal grote franchisetitels dat wordt aangepast aan mobiel aanzienlijk toenemen. De Electronic Entertainment Expo 2019 heeft flitsen laten zien van hoe dit zal gebeuren.

Gerenommeerde franchises zullen de belangrijkste drijfveren zijn bij het populair maken van opkomende genres

Mobiel gamen, hoe geliefd het ook is, kan niet precies overeenkomen met pc-gaming. De grootte van het scherm vereist dat er enkele wijzigingen worden aangebracht in het soort gameplay. Wat vroeger vechtgames waren, zullen bijvoorbeeld beter werken als 'beat-em-up'-modellen.

Nu hebben mensen die op pc's aan het gamen zijn vertrouwen ontwikkeld in de ontwikkelaars van grote games. Ze zullen de nieuwe genres dus veel sneller accepteren als ze uit de grote franchises komen. Netmarble heeft deze intentie bijvoorbeeld laten zien met de weergave van de mobiele game King of Fighters All-Stars op de E3 2019.

Lokaal gamen via streaming

In de meeste opzichten is de mobiele telefoon krachtiger geworden omdat hij niet meer over voldoende opslagruimte hoeft te beschikken. Veel van de dingen die gebruikers nodig hebben, kunnen worden gestreamd of in de cloud worden gebruikt. 2020 lijkt echter iets te vroeg om dit model te actualiseren in mobiel gamen.

Spelers moeten games nog steeds lokaal op hun telefoon hebben geïnstalleerd om te kunnen spelen. Hiertoe kunnen telefoonfabrikanten worden geprezen voor het verbeteren van de meeste specificaties van de mobiele telefoon, waardoor deze in de eerste plaats geschikt is voor gaming. Streaming is echter iets dat wat langer zal moeten wachten, naarmate de ondersteuningsinfrastructuur groeit.

Wat te verwachten in mobiel gamen in het komende jaar, 2020

Mobiel gamen is hard op weg een mainstream manier van spelen te worden. Dit artikel onderzoekt wat het jaar 2020 inhoudt voor het snel evoluerende speelmodel.

About the author
Jasper de Vries
Jasper de Vries
About

Jasper de Vries, afkomstig uit het bruisende Utrecht, staat in Nederland bekend om zijn talent om online casino content aan te passen voor het Nederlandse publiek. Zijn nauwkeurige aandacht voor lokale nuances zorgt voor een vlekkeloze gelokaliseerde speelervaring.

Send email
More posts by Jasper de Vries

Laatste nieuws

De evolutie van spelcodes: van wachtwoorden tot promotievoordelen
2024-04-16

De evolutie van spelcodes: van wachtwoorden tot promotievoordelen

Nieuws